Opgave
Adgang til en større værktøjskasse
PLUS A/S kom til os med et ønske om at få udvidet deres e-handelsløsning med et checkout flow, så det også kunne blive muligt at sælge varer direkte fra deres webshop. I deres gamle løsning foregik onlinesalget ved, at varer blev tilføjet på en indkøbsliste, som efterfølgende blev overført til indkøbskurven hos en forhandler.
Deres e-handelsløsning var custom-udviklet og bygget på en ældre DynamicWeb platform. En opgradering af den eksisterende løsning ville blive et større og mere tidskrævende projekt, så vi anbefalede dem at få lavet en ny e-handelsløsning, bygget på en standard DynamicWeb platform med en Swift skabelon.
Ved at gå fra en custom-løsning til en webplatform med standard funktionalitet får PLUS en webshop, der er lettere at vedligeholde og udvide, når nye behov opstår. Samtidig får de også adgang til en større værktøjskasse med nyere gængs funktionalitet, som DynamicWeb har bygget ud fra best-practice principper.
Vi har derudover udviklet en række tilpasninger specifikt til PLUS.
Udfordring
Fokus på muligheder frem for begrænsninger
At gå fra en custom-udviklet løsning til standardiseret løsning betyder også, at der vil være en funktioner, som man skal gå på kompromis med.
I samarbejde med PLUS har vi skåret unødvendig custom-funktionalitet væk, fokuseret på mulighederne i den nye funktionalitet, som DynamicWeb platformen kommer med, samt udvalgt de tilpasninger, som er et must-have for deres nye løsning.
Om
Et anerkendt brand
PLUS A/S er en dansk virksomhed, der designer og udvikler produkter indenfor haveindretning og udemiljø. Deres historie går tilbage til 1. verdenskrig og etablering af Sorø Stakitfabrik. De fandt deres niche ved blandt andet at fremstille snehegn i træ, et naturmateriale, som de havde let tilgængeligt fra de danske skove.
Siden 1940 har virksomheden holdt til i Vejen – tæt på i de store, jyske skove og plantager.
PLUS er kendt for høj kvalitet, ansvarlig produktion og dansk design i topklassen. Udviklingen af deres produkter hviler på et indgående kendskab til det danske vejrs betydning for holdbarhed og funktionalitet.
Deres produkter forhandleres i byggemarkeder, interiørbutikker og webshops i Skandinavien og Nordeuropa – og nu også til privatkunder via deres egen webshop.
Webinar on-demand
Løsning
En moderne webshopløsning
Vi har på 4 måneder løftet e-handelsløsningen til PLUS fra custom-udviklet til en ny løsning, der er bygget på en standard DynamicWeb platform med en Swift skabelon.
Den nye webplatform henvender sig til både B2C og B2B:
Integration til økonomisystem
Løsningen har integration til PLUS’ ERP-system, NAV. Der er både tale om en integration, som henter stamdata, og en live-integration, der henter priser og lagebeholdning i real-time på baggrund af kundenummer og varenummer i ERP-systemet.
Live-integration bruges også i forbindelse med, at der lægges en ordre i shoppen, så ERP-systemet efterfølgende kan returnere med et ordrenr.
Product Information Management
Som i den gamle løsning, bliver produktdata samlet i DynamicWeb PIM.
I PIM kan PLUS håndtere, berige og validere produktdata samt distribuere data til forhandlerne.
For eksempel bliver en lagerstatus-opdatering distribueret videre via et feed til forhandlerens salgsplatform/webshop.
Flere sprog
PLUS sælger også til kunder udenfor Danmark, og via en landevælger kan der skiftes mellem en række forskellige landeversioner.
Løsningen er sat op med 5 sproglag, som håndteres i PIM, samt et par lande landing pages, der håndteres i CMS.
Kundetilpasninger
Vi har lavet en række kundetilpasninger – dels for at matche nogle af de funktioner, som PLUS ønskede at bibeholde fra den gamle løsning, og dels for at imødekommende en række nye ønsker, som ikke er standard funktionalitet i DynamicWeb.
Eksempler på tilpasninger:
Send kurven automatisk videre til forhandleren
Forhandlernettet er en vigtig del af forretningen hos PLUS. Vi havde derfor også stor fokus på at bevare og optimere funktionaliteten med at "sende" en kurv direkte til en forhandler.
Når en kunde lægger produkterne i kurven på plus.dk, kan kunden efterfølgende vælge at foretage selve købet på én af forhandlernes webshops. Varerne i kurven sendes dermed direkte til forhandlerens løsning, som opretter en kurv med de pågældende varer.
Nemt og bekvemt
Fra PLUS Designer til kurv
PLUS har fået udviklet en applikation, hvor kunderne kan designe og sammensætte deres eget hegn. Men rigtig smart bliver det, når nu kunden kan tage det nye design, og overføre det direkte til en kurv på webshoppen.
Herfra kan kunden så vælge at købe det på plus.dk eller sende kurven videre til en af de mange forhandlere.
Intuitivt og brugervenligt
Udover at udvikle selv løsningen, har vi også brugt tid på at undervise i ny funktionalitet, rådgive og sparre med kunden, så PLUS selv har kunne stå for opsætningen af sider og content.
Løsningen til PLUS - kort fortalt
Se løsningen her: plus.dk
Kontakt os for at få en uforpligtende snak.
Thomas Dzougov
Salgschef
Se også ...